ЗДІЙСНЮЄМО КОНТРОЛЬ / БЕЗПЕКА ВЗИМКУ
Зимовий день у закладі
дошкільної освіти:
створюємо
безпечні умови
Зима — радість для дітей. Вони з осені чекають першого снігу, щобдошкільної освіти:
створюємо
безпечні умови
зліпити сніговика та пограти у сніжки. Та зимова пора має і «сюрпризи»:
слизькі доріжки, гострі бурульки, щипучий мороз... Як уберегти від них
дітей на прогулянці та убезпечити територію закладу?
Від ефективної роботи закладу дошкільної освіти залежить комфорт і здоров’я дітей, які його відвідують. Підготуйте його територію та приміщення до роботи в зимовий період та підтримуйте чистоту і порядок (див. Додаток). Що саме слід зробити?
Прибираємо територію
Територію слід прибирати двічі на день: вранці за одну-дві години до приходу дітей та у разі забруднення (за умови відсутності дітей на ігорових майданчиках).
До початку роботи закладу від снігу слід повністю очистити:
- доріжки, в’їзди;
- дорогу до воріт;
- хвіртки.
У першу чергу слід розчистити дорогу до харчоблоку, щоб доставити продукти харчування.
Групові майданчики також повністю відчищають від снігу і льоду. Якщо снігу багато, слід сформувати його у насипи. Їх роблять по периметру території закладу освіти та групових майданчиків. Висота насипу не має перевищувати 1 м. Вищі насипи можуть осипатися і завалити дітей.
Щоб запобігти ожеледиці, доріжки та сходи слід посипати піском.
Сколи льоду, забруднений сніг вивозять у спеціально облаштовані ділянки на території споруд зливової каналізації з відведенням талої води на споруди механічної очистки (п 3.9 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом МОЗ від 17.03.2011 № 145).
Чистимо дах та огороджуємо небезпечні зони
За відсутності дітей із даху будівлі необхідно згребти сніг і позбивати бурульки. Якщо це зробити своєчасно не можливо, то місця імовірного падіння снігу необхідно огородити. Огорожу розміщують на відстані 6 м від будівлі.
Вихователі мають стежити, щоб під час прогулянок діти не заходили за огорожу.
Скидати сніг із даху можна лише вдень. Якщо ж його потрібно очистити ввечері, то підхід до будівлі та місце роботи слід добре освітити. Не можна чистити дах під час ожеледиці, туману, шквального вітру, снігопаду.
Освітлюємо територію
Перевірте, чи освітлюються місця проходу людей, групові майданчики та територія, наближена до проїжджої частини. Визначте зони, де потрібне додаткове освітлення. Його можна зробити за допомогою торшерних світильників. Вони освітлюватимуть і одночасно прикрашатимуть територію. Ініціюйте це питання перед відповідним органом управління освітою (засновником).
Організовуємо прогулянки
Взимку при організації та проведенні прогулянок слід звертати увагу на температуру повітря, вологість, швидкість руху повітря.
Щоб контролювати температуру, при вході до закладу розмістіть термометр.
Прогулянки на вулиці дозволяється проводити при температурі повітря не нижче –16 °С (розділ 6 п. 6 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом МОЗ від 24.03.2016 № 234).
Під час прогулянки вихователі особливу увагу мають приділяти повільним дітям. Слід стимулювати їх до більшої активності, давати їм завдання, підбадьорювати. А надто жвавих, навпаки — стримувати.
У зимовий час на прогулянці не можна проводити ігри зі співами, віршами. Це може спричинити в дітей захворювання верхніх дихальних шляхів. Важливо в морозну погоду чергувати біг із ходьбою, приділяти увагу естафетам, правильно чергувати вправи і відпочинок.
Обов’язково потрібно вчити дітей правильно дихати через ніс, стежити, аби вони не їли лід і бурульки, або не грали ними.
Після прогулянки вихователі перевіряють одяг дітей. Очищають верхній одяг і взуття дітей від снігу та бруду. За потреби переодягають дітей у сухий верхній одяг і натільну білизну. Висушують мокрий одяг і взуття дітей.
Також слід очистити від снігу, вимити і прибрати до спеціально відведеного місця навчальний матеріал, іграшки тощо.
Розгляньте на малюнку-тесті небезпечні місця на території закладу взимку і дізнайтеся, як уберегти дітей від травмування.
Це — живий малюнок
Клікайте по кружечках на малюнку і з’ясуєте, як запобігти порушенням, що можуть зашкодити безпеці дітей.
Скачайте
Скачайте
Контролюємо повітряно-тепловий режим
Більшість закладів дошкільної освіти мають централізовану систему теплопостачання або безпечну автономну систему теплопостачання, що спроможні забезпечити оптимальні показники мікроклімату.
В одноповерхових дошкільних закладах місткістю до 50 місць, що розташовані в сільській місцевості, допускається пічне опалення. Пічні отвори з герметичними дверцятами необхідно розміщувати тільки у коридорах. Пічки потрібно топити за відсутності дітей і закінчувати не пізніше ніж за 2 години до приходу дітей.
Стаття до теми
За можливості встановіть у групових примішеннях регулятори інтенсивності нагріву опалювальних приладів. Для запобігання опікам і травмам у дітей опалювальні прилади повинні бути огороджені дерев’яними решітками (або металевими за умови безпечної температури), що періодично знімають під час прибирання.
Заборонено огороджувати опалювальні приладів дерев’яно-стружковими і дерев’яно-волокнистими плитами та огорожами з полімерних матеріалів (розділ 7 п. 17 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом МОЗ від 24.03.2016 № 234).
Проконтролюйте, щоб приміщення провітрювали. У холодну пору року провітрювання закінчують не пізніше ніж за 30 хвилин до приходу дітей із занять або з прогулянки і за 30 хвилин до сну. Під час сну може бути забезпечено доступ свіжого повітря з одного боку приміщення, але за 30 хвилин до підйому дітей його припиняють.
Після короткочасних провітрювань допускається зниження температури повітря у групових осередках до +19 °С для дітей 4-5 років і до +18 °С для дітей старше 5 років (розділ 6 п. 3 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом МОЗ від 24.03.2016 № 234).
+
Дізнайтеся більше про безпеку життєдіяльності дітей — перегляньте відеозапис вебінару.
Експерт розповідає:
Експерт розповідає:
- як організувати безпечні умови перебування дітей у дитячому садку
- хто і за що відповідає
- який алгоритм дій у разі травмування дитини у закладі освіти та поза його межами
- хто і як проводить інструктажі
- хто навчає і перевіряє знання