4 жовтня 2017 року в ДНЗ
№3 «Буратіно» завітали спеціалісти Центру соціальної підтримки дітей та сімей
«Добре вдома» Дніпровського району, створеного в рамках благодійної програми «Сирітству
– ні!» фонду Ріната Ахметова у співпраці з представництвом благодійної
організації «Надія і житло для дітей» в Україні, Дніпровською районною та
обласною держадміністраціями, та районною радою.
Співпраця ДНЗ, Центру та соціального педагога
Крен Тамари Іванівни уже вкотре довели, що нашим дітям та батькам необхідне
спілкування з фаховими спеціалістами з соціальної підтримки. Адже об’єднавши
зусилля ми працюємо для того щоб: зберегти сім’ю для дитини, допомогти батькам
піклуватися про дітей, захистити дитину від насильства та безпритульності,
повернути дитину в рідну сім’ю або влаштувати в сімейні форми виховання.
Педагоги нашого закладу
усвідомлюючи тенденцію зростання відхилень у поведінці вже у дітей дошкільного
віку, намагаються розв’язати цю проблему використанням традиційних форм,
методів та засобів виховного впливу на дітей. Одним із основних засобів
попередження поведінкових відхилень у дітей є виховання культури їх поведінки.
Саме тому мобільною
бригадою у складі логопедів, психолога було проведено обстеження дошкільників
дитячого закладу в адаптаційний період досвідченими фахівцями. Запропоновано
прийняти участь в тестуванні дітей раннього віку за технологією «Раннього
втручання», що передує розвитку у дітей вад мовлення, виявлення різноманітних порушень,
проведенні корекційних занять для дітей, консультування та навчання батьків з
питань догляду та виховання дітей.
Вступаючи до дитячого садка, дитина
одночасно змінює місце свого перебування, соціальне оточення, умови розвитку,
види діяльності. Якщо свідомість і поведінка дошкільника не підготовлені
належним чином до цієї події, не виключена можливість виникнення в нього
різного роду порушень і відхилень. Окремі активні діти в період адаптації
виявляють деякі негативізми поведінки: вони погано спілкуються з однолітками,
сваряться з ними, провокують бійки, їм притаманні агресивність, неслухняність,
схильність до руйнівних дій, брехливість. Навіть можуть удаватись до крадіжок,
навмисного псування обладнання, іграшок і атрибутів для ігор, втечі з дитячого
садка. Діти, які у старшому дошкільному віці виявляють агресивність і
задерикуватість, у подальшому частіше за інших схильні до асоціальної
поведінки, характеризуються соціальною дезадаптацією – тенденцією до соціально
несхвалюваних форм поведінки. Несприятлива адаптація дитини до дитячого садка
та вплив вище зазначених чинників, що зумовлюють негативні прояви у дітей,
породжують наступні, найбільш поширені у дошкільному віці види негативних
проявів. А саме: страхи, замкнутість, агресію, нечесність, істерики,
сором’язливість. На думку науковців і практиків у попередженні і подоланні
відхилень у поведінці дітей дошкільного віку все більшого значення набуває
профілактична робота.
Дана проблема є
досить актуальною. Негативні прояви у поведінці це такі групи чинників, що
зумовлюються кризами психологічно-вікового розвитку трьох та семи років,
несприятливим вихованням в родині, незабезпеченням базових потреб у визнанні
любові, несприятливою адаптацією до ДНЗ.
Ми визначили, що одним із шляхів попередження
негативних проявів у поведінці дошкільників є здійснення профілактики.
Профілактичні заходи можна розділити на три рівні: первинний, вторинний,
третинний рівень. Обов’язковою умовою здійснення профілактичної роботи є
визначення її спрямованості. Основними напрямами такої роботи з дітьми, що
мають негативні прояви у поведінці, можуть бути: профілактична робота з
сім’ями; створення в освітньо-виховному закладі середовища, що перешкоджає
негативізмам та негативним проявам у поведінці; превентивне навчання й
виховання дітей.
«Коли
ти маєш куди йти-це ДІМ.
Коли ти маєш кого любити – це СІМ’Я»
Дона Хеджес
Немає коментарів:
Дописати коментар