Вітаємо відвідувачів нашого блогу. Будемо радіВашим коментарям

Вітаємо відвідувачів нашого блогу. Будемо радіВашим коментарям
Вітаємо відвідувачів нашого блогу. Будемо раді Вашим коментарям

неділя, 12 листопада 2017 р.




ПОПЕРЕДЖЕННЯ НЕГАТИВНИХ ПРОЯВІВ У ПОВЕДІНЦІ ДОШКІЛЬНИКІВ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
            4 жовтня 2017 року в ДНЗ №3 «Буратіно» завітали спеціалісти Центру соціальної підтримки дітей та сімей «Добре вдома» Дніпровського району, створеного в рамках благодійної програми «Сирітству – ні!» фонду Ріната Ахметова у співпраці з представництвом благодійної організації «Надія і житло для дітей» в Україні, Дніпровською районною та обласною держадміністраціями, та районною радою.
            Співпраця ДНЗ, Центру та соціального педагога Крен Тамари Іванівни уже вкотре довели, що нашим дітям та батькам необхідне спілкування з фаховими спеціалістами з соціальної підтримки. Адже об’єднавши зусилля ми працюємо для того щоб: зберегти сім’ю для дитини, допомогти батькам піклуватися про дітей, захистити дитину від насильства та безпритульності, повернути дитину в рідну сім’ю або влаштувати в сімейні форми виховання.
           Педагоги нашого закладу усвідомлюючи тенденцію зростання відхилень у поведінці вже у дітей дошкільного віку, намагаються розв’язати цю проблему використанням традиційних форм, методів та засобів виховного впливу на дітей. Одним із основних засобів попередження поведінкових відхилень у дітей є виховання культури їх поведінки.
            Саме тому мобільною бригадою у складі логопедів, психолога було проведено обстеження дошкільників дитячого закладу в адаптаційний період досвідченими фахівцями. Запропоновано прийняти участь в тестуванні дітей раннього віку за технологією «Раннього втручання», що передує розвитку у дітей вад мовлення, виявлення різноманітних порушень, проведенні корекційних занять для дітей, консультування та навчання батьків з питань догляду та виховання дітей.
                   Вступаючи до дитячого садка, дитина одночасно змінює місце свого перебування, соціальне оточення, умови розвитку, види діяльності. Якщо свідомість і поведінка дошкільника не підготовлені належним чином до цієї події, не виключена можливість виникнення в нього різного роду порушень і відхилень. Окремі активні діти в період адаптації виявляють деякі негативізми поведінки: вони погано спілкуються з однолітками, сваряться з ними, провокують бійки, їм притаманні агресивність, неслухняність, схильність до руйнівних дій, брехливість. Навіть можуть удаватись до крадіжок, навмисного псування обладнання, іграшок і атрибутів для ігор, втечі з дитячого садка. Діти, які у старшому дошкільному віці виявляють агресивність і задерикуватість, у подальшому частіше за інших схильні до асоціальної поведінки, характеризуються соціальною дезадаптацією – тенденцією до соціально несхвалюваних форм поведінки. Несприятлива адаптація дитини до дитячого садка та вплив вище зазначених чинників, що зумовлюють негативні прояви у дітей, породжують наступні, найбільш поширені у дошкільному віці види негативних проявів. А саме: страхи, замкнутість, агресію, нечесність, істерики, сором’язливість. На думку науковців і практиків у попередженні і подоланні відхилень у поведінці дітей дошкільного віку все більшого значення набуває профілактична робота.
           Дана проблема є досить актуальною. Негативні прояви у поведінці це такі групи чинників, що зумовлюються кризами психологічно-вікового розвитку трьох та семи років, несприятливим вихованням в родині, незабезпеченням базових потреб у визнанні любові, несприятливою адаптацією до ДНЗ.
          Ми визначили, що одним із шляхів попередження негативних проявів у поведінці дошкільників є здійснення профілактики. Профілактичні заходи можна розділити на три рівні: первинний, вторинний, третинний рівень. Обов’язковою умовою здійснення профілактичної роботи є визначення її спрямованості. Основними напрямами такої роботи з дітьми, що мають негативні прояви у поведінці, можуть бути: профілактична робота з сім’ями; створення в освітньо-виховному закладі середовища, що перешкоджає негативізмам та негативним проявам у поведінці; превентивне навчання й виховання дітей.
             «Коли ти маєш куди йти-це ДІМ.
Коли ти маєш кого любити – це СІМЯ»

Дона Хеджес












Немає коментарів:

Дописати коментар